Úspěch: Jak uspět v podnikání a byznysu

17.11.2010 23:06

Úspěch: Jak uspět v podnikání a byznysu

Kolik knih se o tom již napsalo? Kolik teorií a doporučení již vzniklo? Kolik milionů lidí se o to marně pokouší? Přitom by to mělo být relativně jednoduché. Proč se to podaří pouze zlomku lidí ze všech těch, kteří o to usilují?

Když už hovoříme o úspěchu, pojďme hovořit o úspěchu výrazném. Pojďme hovořit o výrazných inovacích. Pojďme hovořit o zásadních průlomech. To by asi mělo být cílem každého podnikatele. Tedy přijít na trh s něčím zásadně novým a lepším. Osobně vidím dvě možné cesty za úspěchem.

Dvě cesty k úspěchu:

  1. První cesta: Děláte to, co před Vámi dělaly již tisíce firem a podnikatelů, ale děláte to o něco lépe než ostatní. Může se jednat jak o služby, tak i o produkty. Děláte to o něco pečlivěji. Atraktivněji. Typickou ukázkou podnikatele, který dělá stejné věci jako ostatní, ale o něco lépe, je Richard Branson a jeho Virgin.
  2. Druhá cesta: Druhá cesta znamená, že dosáhnete zásadního průlomu ve Vašem oboru. Znamená, že přicházíte se zásadní inovací. Nebo to může znamenat, že děláte stejné věci, ale zásadně odlišným způsobem. "Dvojka" je vzrušující. Ale také podstatně riskantnější, neboť vstupujete na neznámou půdu. Úspěch však může být nebetyčný.

 

Pokud jste tedy podnikatel (-ka) či o této dráze uvažujete, je dobré si říci již na začátku, zda uvažujete o "jedničce" či "dvojce".

Pojďme se nyní společně podívat na to, co mají společného všichni výrazně úspěšní podnikatelé (a vlastně všichni úspěšní lidé v rozličných oborech lidské činnosti). Podle mého názoru je zde několik věcí, které všechny tyto lidi spojuje. Nazvěme je DNA úspěchu.

DNA úspěchu:

Ambice

Úspěšní lidé jsou především ambiciózní. Mají touhu vyniknout a nebojí se vystoupit z řady. Nebojí se dělat věci jinak než ostatní. Nebojí se experimentovat. A v zásadě se nebojí ani dělat chyby, neboť vědí, že chybovat je lidské a že nějaké ty chyby při cestě za úspěchem každý udělá. Úspěšní lidé zpravidla i sami jinak uvažují. Tím se liší od průměrné populace.

Ambice nejsou v žádném případě něco, za co by se měl člověk stydět. Jistě, i u ambicí platí staré dobré "všeho s mírou".

Přesvědčení

Úspěšní lidé bývají velmi přesvědčiví. A svoje přesvědčení (či dokonce poslání) dokáží šířit a přenášet na ostatní. Toto je snad jedna z nejdůležitějších vlastností velmi úspěšných lidí. A co je vůbec ze všeho nejdůležitější, jsou o svém projektu, produktu či službě sami přesvědčení. Dokázali přesvědčit sami sebe o tom, že to, co nabízejí, je dobré. Podmínkou je, že to dobré skutečně je. Bez toho nelze dlouhodobý úspěch dosáhnout.

Přesvědčení většinou poznáte již při prvním kontaktu s takovým člověkem. 

Jak chcete někoho o něčem přesvědčit, když jste nedokázali přesvědčit ani sami sebe? Jak chcete někoho "zapálit", když sami "nehoříte"?

Souhlasíte se mnou, že úspěšní lidé "hoří" a "zapalují"? 

Odhodlání a houževnatost

Úspěšní lidé jsou velmi odhodlaní a také houževnatí. Dokáží své práci věnovat více času a energie než ostatní a dokáží zajít dále než ostatní. Neúspěchy je zásadně neodradí a berou je jako školu a učí se z nich. Současně neopakují stejné chyby.

Mají však také cit a dostatek nadhledu a objektivity na to, aby poznali, pokud se právě nacházejí ve slepé uličce. 

Cena za úspěch

V životě není nic zadarmo a i za úspěch se musí platit. S úspěšnými lidmi to jejich okolí nemá úplně jednoduché. Své o tom vědí manželky a přítelkyně úspěšných mužů. Často to může vypadat, že úspěšní lidé nemyslí na nic jiného než na svůj nový nápad, projekt, práci. Ráno, večer, při obědě či v divadle. A jenom těžko jim to můžete zazlívat. Co naplat. Úspěch vyžaduje své.

Tím, že zde hovořím o úspěšných mužích, jsem samozřejmě nechtěl říci, že ženy nemají dispozice pro výrazný úspěch. Naopak. A doba a společnost ženám nahrává čím dál více. Jenom se jich na tuto cestu pouští, v porovnání s muži, podstatně méně. A je to dáno pouze a jenom tím, že ženy v životě zastávají více rolí. A svoji pozornost a energii tak zpravidla značně štěpí. Úspěch je především o koncentraci.   

Co říci závěrem?

Ambice, přesvědčení, odhodlání a houževnatost. Takto si představuji já velmi úspěšného člověka. Máte Vy všechny čtyři? Pravděpodobně jste již dnes velmi úspěšní a pokud ne, na co proboha ještě čekáte?

 

Přidat.eu záložku

Anketa

Ohodnoťte článek známkou jako ve škole

1 (12)
35%

2 (4)
12%

3 (7)
21%

4 (5)
15%

5 (6)
18%

Celkový počet hlasů: 34

Novinky

Společnost ZFP Group "odsouzena" k úspěchu

27.03.2014 13:43
Finanční vzdělávání tuzemské populace je v plenkách. Proto velmi oceňuji, když se nějaké společnosti či instituce rozhodnou s tím něco udělat a vzdělávat Čechy a Češky v této pro život tak důležité oblasti. Sám se tomu snažím výrazně napomoci a to tak, že provozuji finanční a vzdělávací servery a...

Opět finalista soutěže Živnostník roku

19.10.2013 07:26
Prestižní soutěže Živnostník roku jsem se účastnil letos již podruhé. A měl jsem opět štěstí a postoupil jsem do krajského finále, tedy mezi 10 nejlepších v kraji. V roce 2011 jsem se v kraji umístil na 3.místě. Letos jsem "pouze" ve finále a první tři místa obsadili podnikatelé z...

Smráká se nad společností DIC a panem Říhou?

25.07.2013 15:24
Společnosti DIC jsem se na svých serverech věnoval již několikrát a to například v článku Reference: Zkušenost s firmou Diamonds International Corporation - D.I.C., a.s.. Tématu se již nějaký čas nevěnuji, ale je o něj evidentně neustále zájem a poznáte to například podle počtu komentářů lidí...

Automaty zdarma

03.04.2013 03:51
Vždy vás lákal svět hazardu, ale nikdy jste nenašeli odvahu hrát? A co zkusit naše casino a automaty zdarma? Jsme si jisti, že litovat nebudete.

Můj reklamní systém má již 1 milion zobrazených stránek měsíčně

02.01.2013 01:02
  Síť CzechNet.org je sítí padesáti převážně obsahových serverů. Jako celek dosáhla v měsíci prosinci 2012 milionu zobrazených stránek měsíčně (přesně 999.055). Jedná se o 42% nárůst oproti poslednímu měření v 8/2011.    Výsledky naměřené za prosinec 2012: Zobrazené...

Jak úspěšně vydražit váš internetový projekt

09.12.2012 03:18
Vzhledem k velkému úspěchu s veřejnou aukcí mého serveru Akciecz.cz jsem byl osloven provozovatelem projektu VšeProSvatby.cz, zda by i on nemohl provést aukci jeho projektu VšeProSvatby.cz přes systém CzechNet.org. Původně jsem o něčem takovém vůbec neuvažoval, tedy o tom nabídnout to...

iHNED.cz mi věnoval celý odstavec...

28.09.2012 21:16
...Je to jedna z největších bolestí kraje, kterou navíc velmi silně pociťuje místní byznys. Chybí tu hlavní tah na Polsko. "Kraj má přitom velmi výhodnou polohu a měla by tudy vést hlavní trasa ČR-Polsko. I na tom může kraj profitovat. Je nezbytně nutné urychleně dovést dálnici do Polska,"...

Nová kariéra publicisty? Vyšel mi článek v měsíčníku pro podnikatele

04.09.2012 22:36
Právě mi vyšel dvoustránkový článek v měsíčníku pro podnikatele OBCHOD a FINANCE. Název článku: Pověst pod palbou internetu. Ročník 9 srpen 2012 strana 24-25. Info pro podnikatele - cena je 39 Kč Jan Hýsek, jh(z)akciecz.com       Doporučení Zapojte se do aukce...

Dražím server AkcieCZ.cz

12.08.2012 02:59
Zavedený finanční server AkcieCZ.cz je od 1.10.2012 na prodej. Server je v provozu od roku 2009. Obsahuje přes tisíc originálních textů. Na jeho tvorbě se podílelo 16 autorů, kdy nejaktivnější byli oceňováni i finančně. Server je hojně citován. Probíhá spolupráce mezi redaktory AkcieCZ.cz a...

CzechLab prošel redesignem. Líbí se Vám?

08.08.2012 01:11
Server CzechLab prošel kompletním redesignem. Jak se Vám v novém kabátě líbí? CzechLab.cz je taková malá tuzemská laboratoř a věnuje se internetu, marketingu, mediím a s tím vším souvisejícím byznysem. Ohodnoťte prosím nový vzhled v anketě na titulní stránce CzechLab.  Jan...
1 | 2 | 3 | 4 | 5 >>

© 2009 - 2014 Akcie.name. MUDr.Jan Hýsek. Všechna práva vyhrazena. Chraňte si Vaši pověst na internetu. Server je součástí sítě CZECHNET.

Vytvořte si webové stránky zdarma! Webnode